Update #2 für Battlefield 2042 wird am 25. November von DICE veröffentlicht und bringt eine Reihe von Balance-Änderungen für Fahrzeuge und Waffen sowie Korrekturen für kritische Bugs, die während der der Early-Access-Woche, welche vom 12. November – 19. November 2021 stattgefunden hat, festgestellt wurden.
Für Fahrzeuge, wie das LCAA Hovercraft, den MD540 Nightbird, den KA-520 Super Hokum und den AH-64GX Apache Warchief hat DICE Anpassungen vorgenommen, um die Fahrzeuge besser ins Spiel zu integrieren. An der Waffenfront hat DICE unter anderem den Rückstoß für die PP-29 erhöht und eine gleichmäßigere Bullet Spread für die meisten Waffen ins Update gebracht. DICE hat außerdem mehrere kritische Fehler behoben, die ein einheitliches Spielerlebnis verhinderten. Zu diesen Korrekturen gehören Situationen, in denen ihr nicht wie vorgesehen wiederbelebt werden oder wieder ins Gefecht einsteigen konntet.
Sobald Update #2 veröffentlicht wurde ist, wird DICE mit Update #3 hoffentlich bereits in der nächsten Woche die bisher meisten Änderungen am Spiel vornehmen. Update #3 wird das bisher größte Update für Battlefield 2042 sein und bietet eine größere und umfangreichere Reihe von Änderungen, darunter Leistungsverbesserungen, Änderungen an der Balance und weitere Verbesserungen. Einen ersten Blick auf die Changenotes von Update #3 erhaltet ihr hier.
Downloadgrößen
Um das neuste Battlefield 2042 Update #2 herunterzuladen, benötigt ihr den folgenden Speicherplatz:
- PC Origin: 1.47 GB
- PC Steam: 1.2 GB
- Playstation 4: N/A
- Playstation 5: 696 MB
- Xbox: N/A
- Xbox Series X/S: 1.11 GB
Update Termine 25. November 2021
DICE wird das Update an 25. November 2021 um 09:00 Uhr deutscher Zeit auf allen Plattformen veröffentlichen. Es findet eine 20 minütige Wartung der Server statt.
Fixes, Changes and Improvments
- Bullet spread has been reduced on all weapons except Shotguns. This should result in better accuracy during gameplay
- Increased PP-29 vertical recoil to ensure that the weapon does not overperform when engaging outside of its intended combat range
- Resolved an issue where players who were killed close to obstacles such as walls or water were unable to be revived
- Resolved instances where players were stuck in a downed state and unable to respawn. We’ve also introduced a hidden timer that will activate after 30 seconds of being in a downed state that will force a redeploy should it be required
- MD540 Nightbird Mounted 20mm Cannons – we are reducing the radius at which bullets do damage upon impact, and decreasing their splash damage
- Reduced Blast Radius size from 3 to 2
- Reduced Inner Blast Radius damage from 1.5 to 0.75
- KA-520 Super Hokum – 30mm Cannon (side mount) – we are reducing overall damage and range at which bullets do full damage, while increasing the overall bullet spread
- Reduced Blast Radius from 2 to 1.6
- Reduced Blast Damage from 20 to 14
- Reduced bullet damage before Damage Fall Off starts 18 to 15
- Reduced Damage Fall Off distance from 200 to 180
- Reduced bullet damage at max Fall Off distance from 8 to 6
- Increased bullet range and spread
- AH-64GX Apache Warchief and KA-520 Super Hokum – 30mm Cannon – we are reducing the radius at which bullets do damage upon impact, and decreasing their splash damage
- Reduced Blast Damage from 20 to 18
- Increased the Damage Fall Off for enemies that are further away from the bullet impact center
- We reduced the overall damage of the Minigun for all Land Vehicles, alongside bullet damage drop off now starting earlier
- Reduced bullet damage before Damage Fall Off starts from 18 to 13
- Reduced Damage Fall Off distance from 60 to 40
- Reduced bullet damage at max Fall Off distance to 6
- Equipped armor type for the LCAA Hovercraft has been adjusted which increases it’s vulnerability against different weapon types
- Battlefield Portal – UAV-1
- The UAV-1 has been re-enabled within Battlefield Portal
- Greatly reduced health regeneration delay and speed
- Increased missile damage against vehicles and infantry
- The drone is now able to roadkill enemies
- Breakthrough matches will now correctly end after the last sector has been captured
- Resolved an issue that caused players queued for a match in Battlefield Portal to be sent back to the menu, instead of joining the match when a slot became available
- Made general improvements to stability to prevent rare occurrences of game crashing
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